- صفحه اصلی
- آموزش , آموزش سئو , مقالات آموزشی
- گوگل ترند چیست و تاثیر آن در سئو
Google Trends (گوگل ترند یا گوگل ترندز) یک ابزار مهم و کاربردی در زمینه سئو سایت می باشد. در واقع هر کسب و کار اینترنتی که صاحب یک وب سایت باشد و بخواهد سایت خود را در رتبههای بالای گوگل قرار دهد به گوگل ترند نیاز دارد.
گوگل ترند (Google Trends) چیست؟
واژهی Trend به معنای روند است. بنابراین در مبحث ترند، روند تغییرات برای ما مهم است نه آمار و اطلاعات لحظهای.
Google Trends یک ابزار رایگان گوگل در زمینه سئو و بهینه سازی سایت می باشد. به کمک گوگل ترندز می توانید اطلاعاتی در مرود جستجوهای کاربران در موتور جستجوگر گوگل را بدست آورید. توسط این سرویس شرکت گوگل، قادر خواهید بود تا روند جستجوی واژههای مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده و تحلیل کنید.
در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی داشتن اطلاعات در مورد از کلمات پر سرچ در گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که برای تولید محتوای هدفمند در جهت بهبود سئو سایت و همچنین بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل کمک شایانی می کند. این امر می تواند به افزایش چشمگیر ترافیک سایت و در نهایت کیب درآمد بیشتر منجر خواهد شد.
مقایسه دو کلمه کلیدی در آمار جستجو
با استفاده از گوگل ترندز قادر خواهید بود تا آمار مربوط به جستجوی یک کلمه کلیدی توسط کاربران را بررسی و مقایسه کنید. با استفاده از این اطلاعات میتوانیم بفهمیم که وبسایت خود را برای چهزمانی و روی چه کلمات کلیدی بسئو کنیم. همچنین اطلاعات بدست آمده برای برنامه ریزی ایجاد کمپین های تبلیغاتی راهنمای خوبی هستند.
فرض کنید شما یک وبسایت در زمینه آموزش طراحی سایت دارید. می خواهید بدانید مطالب آموزشی در زمینه وردپرس مخاطبان بیشتری دارد یا در زمینه سئو؟ رای این منظور می توایند وارد گوگل ترند شده و این دو عبارت را از نظر آمار جستجو و روندی که دارند با هم مقایسه میکنید. بدین ترتیب گوگل ترند میزان محبوبیت کلمه کلیدی در یک دوره زمانی را به شما نمایش می دهد.
یافتن بهترین موقعیت مکانی
گوگل ترند قابلیت تقسیم بندی دادههای مرتبط با جستجو بر اساس هر ناحیه را داراست. یعنی شما متوجه می شوید که بیشترین جستجو در ارتباط با کلمه کلیدی مود نظر شما مربوط به چه شهرهایی بوده است. بدین ترتیب شما می توانید از شهری شروع به بازاریابی کنید که بیشترین جستجو را در رابطه با کلمه کلیدی مورد نظر شما داشته است.
آموزش کار با گوگل ترندز (Google Trends)
وارد سایت گوگل ترند شوید، در باکس جستجو کلیدواژهی مدنظر خود را بنویسید. سپس روی جستجو کلیک کنید.
در صفحه باز شده موارد زیر را تنظیم کنید.
- انتخاب محل جستجو: در این قسمت باید کشور موردنظر خود را انتخاب کنید تا فقط آمار جستجوهای مربوط به آن کور برای شما نمایش داده شود (کشور مقصد را روی ایران قرار دهید).
- بازه زمانی جستجو: در این قسمت میتوانید یک بازه زمانی مشخص برای جستجوها تعیین کنید.
- دستهبندی موضوعی عبارت: دستهبندی جستجو را مشخص کنید؛ هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک و… مثالهایی از این دستهبندیها هستند.
- نوع جستجو: در این قسمت مشخص میکنید که جستجوی شما از نوع عکس، تصویر، خبری… است. (جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی اخبار (Google News) – جستجوی محصول (Google Shopping) – جستجو در یوتیوب)
برای استفاده از قابلیت مقایسه باید بر روی افزودن مقایسه را کلیک کنید و سپس واژهی دوم را وارد نمایید. در بخش نمودار این دو واژه را با دو رنگ قرمز و آبی برای شما مقایسه میکند. میتوانید کلمات بیشتری هم برای مقایسه اضافه کنید. شما می توانید تا ۵ واژه جستجو شده را با هم مقایسه کنید یا همه آنها را در یک گروه قرار دهید.
بررسی محتوای ویدئویی در یوتیوب
در گوگل ترند می توانید ویدئوهای پرطرفدار یوتیوب در موضوعات مورد نظر خود را پیدا کنید. برای این کار باید پس از انتخاب کلمه کلیدی مورد نظر، بخش web search (جستجوی وب) را روی یوتیوب قرار دهید. همچنین برای جستجوهای یوتیوب، محل جستجو را روی worldwide قرار دهید. توجه داشته باشید به علت فیلتر بودن یوتیوب، لوکیشن ایران در جستجوها ثبت نمیشود.
- آموزش
- اسکریپت ها
- HTML5
- آپلود سنتر
- آمارگیر
- اسکریپت تبلیغاتی
- اسکریپت خبرخوان
- اسکریپت فروشگاهی
- اسکریپت مدارس
- اسکریپت های Clone
- اسکریپت های سئو Seo
- اشتراک گذاری فایل
- اشتراک گذاری ویدیو
- ایجاد سایت های فیلم و سریال
- ایجاد سایت های موزیک
- بازی آنلاین
- پشتیبانی مشتریان
- جامعه مجازی
- جستجوی دامنه
- چت
- حراجی آنلاین
- خدماتی
- سرویس وبلاگدهی
- سیستم مدیریت محتوا
- کوتاه کننده لینک
- مدیریت کاربران
- دیگر اسکریپت ها
- افزونه ها
- سورس اپلیکیشن
- قالب ها
- ابزار وب مستر